top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תBella Mark

מה זה "דולה"? למה צריך את זה? מה את בעצם עושה שם?


מה זה "דולה"? למה צריך את זה? מה את בעצם עושה שם?

אלו השאלות העיקריות בהן אני נתקלת, אז אנסה לתת קצת תשובות.

בעולם אידאלי, כל אישה הרה הייתה מלווה כבר במהלך ההריון ע"י המיילדת שבסוף תהיה איתה בלידה. שתכיר אותה טוב, תדע מה הרצונות שלה, הפחדים שלה והתוכניות שלה.

אבל, בישראל של 2018 המציאות רחוקה מזה. המיילדות בארץ קורסות תחת העומס. כמעט בכל מחלקות היולדות בארץ לכל מיילדת במשמרת יש 2-3 חדרים במקביל. לא רק שהיא צריכה להראות נוכחות בכל חדר, לנסות להכיר קצת כל יולדת וליצור איתה איזשהו חיבור, לעקוב אחרי מה שקורה בכל חדר, אם עוד קוראים לה פתאום לניתוח היא צריכה לעזוב הכל ובעצם נעלמת.

בסופו של דבר מי שמשלמות את מחיר העומס הן היולדות שלא זוכות לליווי לו הן זקוקות.

כאן אני נכנסת לתמונה- דולה היא מלוות לידה.

ברגע שאישה מחליטה שהיא מעוניינת בליווי שלי, אני שם. אני זמינה עבורה לכל שאלה, התייעצות או שיתוף של מה שעובר עליה. היא יכולה להגיע אלי לטיפולים לפי הצורך במהלך כל ההריון. במהלך החודשיים האחרונים של ההריון אנחנו נפגשות ומתכוננות ללידה. במפגשי ההכנה ללידה אני מספרת ליולדת ולמי שמלווה אותה על הפיזיולוגיה של ההריון והלידה, על הדרכים שקיימות להתמודד עם האתגרים שחווית הלידה מציבה בפנינו. אני מלמדת אותה ואת מי שאיתה לנשום, לגעת ולנוע בדרך שתועיל ללידה. אם עולעם פחדים וחששות, או כל דבר רגשי אחר, אנחנו נכיר בהם יחד ונמצא את המשאבים להתמודד איתם כך שלא יהוו מכשול בלידה.

מהרגע שהאישה נכנסת ללידה- יוצא הפקק/ יורדים מים/ מתחילים צירים וכ"ו אני שם. קודם כל בטלפון ויחד אנחנו מחליטות מתי היא זקוקה שאגיע אליה. המטרה שלי בד"כ היא להגיע אליה הביתה, לעשות הערכת מצב ולהחליט יחד מתי הזמן הנכון לצאת לבית החולים.

אני מלווה אותה בדרך, בקבלה, במיון, בחדר הלידה ובהתאוששות.

הכלים איתם אני מגיעה הם השיאצו והדיקור, תנועתיות, הומיאופתיה ללידה וצמחים.

לאחר הלידה, כשהאשה והתינוקי כבר בבית, אני תמיד מגיעה לעוד מפגש. יחד אנחנו מסכמות את החוויה ואני עונה על השאלות החדשות שעולות פתאום מהמצב החדש. כמובן שבמידת הצורך אני ממשיכה להיות שם עבור אותה אישה גם באופן טלפוני וגם בקליניקה לטיפול.

אבל, רגע, אשה מגיעה עם בן/ בת זוגה. איפה הם בכל העניין הזה? זה לא קצת כמו להוסיף גלגל חמישי לתוך סיטואציה כל כך זוגית ואינטימית?

על זה אני עונה גם מתוך החוויה האישית שלי, כיולדת שהייתה מלווה ע"י דולה נפלאה, וגם מהמשובים שאני מקבלת מהזוגות אותם אני מלווה- לא רק שזה לא מפריע או מרגיש פולשני, זה אפילו מעצים את החוויה הזוגית.

הנוכחות של מישהי שיודעת ומכירה את שדה הלידה, את בתי היולדות ואת ההתנהלות עוזרת מאוד להפחית מתח, לחץ ועומס מבני/ בנות הזוג ומאפשרת להם פשוט להיות שם, ללא הצורך להבין בעצמם, פשוט להיות ההורה לעתיד שעוד רגע יהיו.

ואם הגעתם עד פה, אלו 2 תמונות של תינוקת מהממת שבדיוק נולדה, מאחד ההריונות שהסתיים בלידה מרגשת שליוויתי בשנה האחרונה.





15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page